Grönklitt i Orsa



Hemkommen efter veckans första skidpass. Det blev en sisådär 10-13 km i spåren uppe i Grönklitt. Jag och mamma övade teknik med erfarna Anders. Vi övade bland annat på att sträcka ut armarna ännu mer, för att på så sätt utnyttja det automatiska längre glidet, som resulterar av den sträckta armen. Sedan blev det övning i att ligga tätt in på varandra i nedförsbacke, för att dra nytta av baksuget. Mina skidor var perfekt vallande, tack vare duktiga morbro Tomas, vilket resulterade i ett bra första pass. Min stackars kropp känner dock av dagens lugna kilometrar och jag kommer troligtvis känna av en del värk i diverse muskler i morgon, trots noggrann stretching. Nu blir det viloläge i soffan med en varm riskudde på axlarna i väntan på middag med hela tjocka släkten om några timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0