Dålig karaktär



Skäms på mig. Jag har haft godis noja de luxe sedan Thailand. Dålig karaktär kallar jag det. Jag hade som nyårslöfte att inte äta godis innan vi skulle åka iväg. Det klarade jag med bravur. 19 dagar. Låter ju löjligt lite. Vore konstigt att misslyckas. Men socker är faktiskt som en drog. Men med rätt inställning lyckas man. Men nu. Nu har jag förstört allt. Min kropp är åter inne i sockerfällan. Jag skulle bara ha en, max två dagar då jag skulle frossa i godis. Dum idé. Sen skulle det vara slut på alla onyttigheter jag alltid stoppar i mig. Jag och Kim skulle gå över till att köpa nötter och mörkchoklad på helgerna. Tyckte inte ens det var gott i början, men ändå skulle jag äta. Och vad hände. Jag är tillbaka på ruta ett. Avvänjning nästa.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0