Mums de luxe



Igår träffades vi hemma hos Annika för ett mysigt knytisjulbord. Alla hade med sig något till vårt lyxiga julbord. Gud så gott det var. Hemmalagade grejor är oslagbara. Julmat tillhör min favoritmat, alla kategorier, men det tråkiga är att man blir så fruktansvärt mätt, och så fort. Man vill bara äta mer av den goda maten, medan magen protesterande skjuter i vädret.  Annika är som jag tidigare nämnt en riktig festfixare och hade lagt vantarna över desserten. Hon hade snickrat ihop både chokladpannacotta, vit moussekräm och ris á la malta. Godisbordet kompletterades dessutom av de andras medtagande grejor, i form utav snickers, choklad, ostar, kex, marmelader och frukter i mängder. Mums de luxe. Här pratar vi om matkoma. Vi spelade senare den traditionella julklappsleken, med sju vinnarskallar. Hetsigt värre. Men så kul. Pratade och skrattade till sent på natten.

Nu har jag, sambon och min fina barndomsvän Maria precis intaget en god frallfrukost och jag och Kim är snart på väg till Småland för julpyssel och ytterligare intag av julmat med trevliga släkten. Trevlig helg alla kära bloggläsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0