Juldagen hos mormor & morfar



Juldagen firades hemma hos mormor och morfar. Och med snö dem hade, flera decimeter mer än vad vi har. Så härligt. Där blev det en heldag med tjocka släkten. Mormors julmat är den godaste som finns, alla kategorier. Allt är bakat och lagat med kärlek helt från grunden. Inget färdigfabrikat så långt ögat kan nå. Jag tror banne mig det var bland de godaste jag ätit detta året. Underbart gott. Efter det mastodonta julbordsintaget blev det prat, skratt och spel. Helt hysteriskt, var verkligen helt hysteriskt roligt. Vi spelade vilda gester, med andra ord och rappa kalja, förutom den traditionella julklappsleken som säkert försiggår i de flesta julhem runt om i landet. Vi hade det riktigt trevligt. Morfar han till och med skrattade så att han grät. Ett skratt förlänger verkligen livet, och efter denna dag så lever vi nog alla ett par år längre. När alla blivit hungriga igen, serverades det god juldagsfika och efter det hemmalagat julgodis. Mums. Framåt småtimmarna dukades resterna från julbordet fram igen och vi hungriga barnbarn intog julbordet för andra gången. En riktig härlig juldag tillsammans med nära och kära. Det var bara min finaste bror, Magnus, som fattades. Han var såklart jättesaknad. Men någon måste ju ta hand om dem sjuka på sjukhuset och i år hamnade den lotten på honom. Stor julkram till dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0