Sträckläsning på balkongen



Efter två dagars ledighet såhär mitt i veckan känner jag mig idag helt utvilad. Skönt. Jag kan nu äntligen börja min nedräkning inför semestern. 7 arbetspass kvar. Känns som jag och Kim är dem enda i hela Sverige som inte haft semester ännu. Sommarn känns liksom över och det luktar mer höst i luften. Men men sommar eller inte, ledigheten är välbehövlig. Innan jobbet kallar tänkte jag läsa ut min andra bok av Sophie Kinsella; Karriär och köksbesvär. Den är inte i Mina hemligheterklass, men en lättsam feelgod bok, som passar utmärkt till sommarläsning. Den handlar om Samantha som är en framgångsrik advokat som gör ett stort misstag, och flyr verkligheten. Hon hamnar av en ren slump hos en familj och blir hushållerska (!). Samantha ljuger ihop att hon är en gourmetkock, fastän hon bara kan koka kaffe. Hon har aldrig dammsugat, dammat, tvättat eller strykt en skjorta i hela sitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0