Snabbdistans, check



Snabbdistans och temporekord. Jajamensan, idag gick det 59 sekunder snabbare på snabbdistansen på 5km än senast jag bemästra den sträckan. Jobbigt är ordet. Fullt ös från start till mål. 25 minuter var som sagt även dagens tidsmål, precis som sist. Värmde upp i cirka 2km och sen satte jag av. Hade svårt att hitta rätt tempo första kilometern. Sen gick det bättre. Fick följande kilometertider; 5:10, 4:52, 5:02, 4:53, 4:39 och Garmin stoppades på 24:37. 59 sekunder snabbare än sist och med godkännande på måltiden. Lycklig. Joggade hemåt i cirka 1km, helt slut. Stretchade ut på balkongen. 3 arbetspass kvar…

Medelpuls: 180 slag/min
Maxpuls: 191 slag/min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0