Morgonjogg



Startade denna välbehövliga semester med en morgonjogg. Varför vet jag faktiskt inte, när det är bland det jobbigaste jag vet. Att springa på tom mage tillhör inte mina favoriter. Jag är mer en energi människa. Puh, sista gången. Säger jag efter varje gång, dock. Pulsen var skyhög hela rundan och det var bara plågsamt. Tänkte att när jag nu fått så många mil i benen borde det kanske bli lättare (!?). Fel. Det är samma. Så jag hoppas pulsen beror på noll energi och inte en smygande förkylning. I morgon väntar nämligen ett jobbigt kraftprov. Mer om detta i morgon.

Morgonjoggens pass i siffror:
Tid: 50:57
Distans: 8.47 km
Medeltempo: 6:01 min/km
Maxtempo: 4:02 min/km
Medelpuls: 169 slag/min
Maxpuls: 177 slag/min
Kcal: 579

Ser man endast till pulsen skulle man anat ett bakomliggande intervallpass. Men nejdå, det är ett 6 tempopass. Weird.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja det är faktiskt sjukt jobbigt med morgonjogg, men SÅ gott det är med en riktigt smarrig frukost efteråt! Är det inte därför man gör det egentligen?

Vilket program är det du använder för att ladda in träningsinfon från klockan?

kram kram

2010-08-14 @ 11:54:56
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Planen var ju att springa Falsterboloppet men med tanke på att jag inte ens orkar springa 5 km i 6:00 tempo så hoppar jag nog över det... Det känns tyvärr som om jag får börja om från början med träningen nu. Har ju bara mig själv att skylla, men nu jäklar är jag på G!

2010-08-14 @ 14:09:41
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0