Min tisdag



BÖRJAR MED ATT VISA er hur jag såg ut igår, tisdag. Varsågoda, en dagens outfit.

Vi tog bilen och styrde mot Boarp, tips från måndagens gäster. Där dreglade vi runt bland Stockholm designs alla godbitar. Tusentals tusenlappar hade kunnat försvinna i ett ögonblick. Efter att gått där ifrån tomhämta styrde vi vidare mot Båstad och Märkesbutiken. Men då öppnade sig himlen och 50 millimeter regn forsade fram. Att springa från bilen till butiken kändes inte längre aktuellt. Vi begav oss därför istället hem igen. När vi kom till videobutiken gjorde regnguden ett litet uppehåll och vi fick med oss två filmer hem till soffan. Snabba cash, sågs först, och vi blev helt fast. Troligtvis för att vi inte läst boken, då de flesta med boken i bagaget blivit besvikna på filmen. Men vi blev inte besvikna och filmen hamnade högt upp på vår filmtopp.


Semester innebär även matnjutning och då vädret visar sig från sin sämsta sida, blir det inte direkt härliga grillkvällar. Istället äter vi på restaurang, minst en gång om dagen. Kvällsmaten intogs på favoritstället, Vintage. Sedan förra gången vi var där hade jag bestämt mig för kalvribsen. Mitt mål är att äta igenom hela deras meny. Men jag ångrade mig i sista sekund och valde fisksoppan. Läste inte riktigt igenom ingredienserna, men tänkte lax, torsk och räkor. Mums. Vi lekte lite med kameran. Kim höll på att skämmas ihjäl…

Maten serverades. Det simmade bläckfiskar i min mat. Med vårtor på. Kim till och med erbjöd sig att smaka på den först, och de som känner Kim, vet att han offrade sig rejält där. Okej, smakade bättre än de såg ut. Sen var det musslor, inte min favorit. Räkor, alltid gott, men inte med ögon och skal på. När jag skulle ge mig på att skala en, brände jag mig först, sen sprätte jag upp röd sås överallt, så då gav jag upp. Dom där kalvribsen vattnades i munnen.

Kvällen spenderade vi sedan oss finaste paret Sofie och Fredrik. Vi lekte Julspelet. Jag var sämst, som vanligt. Frossa i vattenmelon, chips och rulltårta. Vår andra hyrfilm fick följa med, Green zone med Matt Damon. Så den klickade vi igång och satt fastklistrade vid. Mysig tisdag.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åhh vilken härlig dag ni hade trots regnet! Men det är ju så mysigt att sitta i soffan och kolla film när det regnar! Puss kram

2010-08-18 @ 10:16:43
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0