Magnarps Strand tur och retur



Idag är smärtan i ländryggen som bortblåst. Det måste definitivt varit någon nerv. Skönt. Så efter en brakfrukost begav jag mig ut på ett långsamt långpass. Lugnt och långt har kommit att bli ett utav mina favoritpass. Snabbt och kort, som för min del borde prioriteras, ligger inte lika högt på listan. Jag lunka fram samma långrunda som senast, längst med havet och ut mot Magnarps strand. Underbart vackert. Solens strålar värmde gott och lämnade fina ränder på kroppen efter den nästan två timmar långa rundan. Klockade av samma runda på 4 minuter snabbare tid än sist. Den snabbare tiden märktes på kroppen några timmar senare, då jag fick en rejäl svacka. Kroppen verkligen suger upp all energi som stoppas in, och man måste se till att stoppa in mer med jämna mellanrum för att hålla kroppen i en bra balans.

Dagens pass i siffror;
Tid: 01:56:21
Distans: 20.00 km
Medeltempo: 5:49 min/km
Maxtempo: 4:07 min/km
Medelpuls: 165 slag/min
Kcal: 1366


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0