Lovisa på landet





Tanken var att bege oss till Köpenhamn idag, men ingen av oss kände för det i morse. Istället tog vi en lugn morgon och begav oss senare ner mot Lund och Malmö. Jag hade letat upp några olika gårdsbutiker på vägen som säljer hemodlade ekologiska saker, mysigt. Vi var på två, den tredje hittade vi aldrig. Jag blev för åksjuk för att hålla rätt på kartan. Vi åt lunch inne på Miljögården och inspirerades av deras fantastiska sortiment. Hade jag varit rik, hade hela vår inredning kommit därifrån. Blev även en tur på Ilva och en fika där, innan vi begav oss hem igen. Mycket mat. Ingen träning. Dålig kombination. Eller jag tänker, bra återhämtning. Hoppas på något träningspass till helgen. Jag vill inte riskera att bli sjuk lagom till Tjejmilen, igen.

Jag fick även reda på mina nytagna provsvar idag. Mitt Hb värde (blodvärde) hade gått upp till 125 från 109. På rätt väg alltså. Mitt S-Ferritin värde (ett specifikt järnvärde) var 15. Vid järnbristanemi upptäckten var detta värde på 7. Normalvärde är över 60, gärna upp mot 100. S-Ferritin under 30 är enligt Järnkliniken liktydligt med absolut järnbrist. Så kroppen har verkligen kämpat på nästintill obefintliga järndepåer. Men nu går det åt rätt håll. Jag skall fortsätta med mina järntabletter och har bokat in ett läkarsamtal lite längre fram för mer uppföljning.



Kommentarer
Postat av: Christin

Vilken fin blogg! Hittade den när jag sökte på Bara tapas. Vi var där och åt idag :)

Christin

2010-08-19 @ 23:50:10
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0