Ett skönt avbrott



Hemma! Vi har bara varit borta ett dygn, men känns så mycket längre. Vi har tillbringat en natt och två dagar nere i Ystad, på Ystad Saltsjöbad. Ett gudomligt fint spahotell som ligger precis intill vattnet. När vi kom ner började vi med att se staden, vi hade hört så mycket gott om den. Så fina byggnader och gamla hus överallt. Vackert. Åt en lunch. Regnet började smattra och höststormen började dra in över havet. Kändes helt okej att checka in på hotellet och lämna blåsten utanför. Vi byte tajta jeans mot goa morgonrockar och vita tofflor. Lufsade bort till spaet där vi simmade, badade bubbelpool, bastade och läste i sköna sängar. Härligt.

På kvällen avnjöt vi varsin god trerättersmiddag. Helt fantastiskt gott. Vi blev hur mätta som helst. Miljöerna var jättefina. Måste lära mig ta bra bilder i mörker, de jag knäppte av blev katastrofala.

Det enda som gick fel under vår vistelse i Ystad, var min sömn. Jag har jättestora problem med att sova borta. Och jag kunde bara inte somna, fastän jag var hur trött som helst. Fick trots allt några timmars sömn, men var inte fit for fight på morgonen direkt. Strunt samma. Nu var det dags för frukostbuffén, det vi båda längtat efter. Och efter gårdagens matupplevelse kunde vi ju bara vänta oss en fantastisk frukost. Vi blev inte besvikna. Jag hade kunnat sitta där i matsalen hela dagen och äta frukostbuffé. Ah, så gott. Älskar frukost.

Stormen härjade fortfarande utanför, men regnet hade i alla fall avtagit. Vi begav oss ut på en liten promenad och knäppte av några fina kort. Det gick en löparstig precis intill havet och jag bara kände känslan av att morgonjogga där. Underbart.

Bor man på en spaanläggning måste man givetvis boka in massage. Klassisk massage var vad som väntade mig. Tydligen så är jag helt snedbelastad i ryggen på min vänstra sida, vilket resulterade i ganska mycket smärta på sina ställen. Sådär ont-skönt ni vet. Trots lite smärta så var detta nog bland den skönaste massagen jag fått. Kände mig helt groggy efteråt. Helt klart värt varenda krona. Med massagen så avrundade vi också denna lilla weekend. En mysig upplevelse och ett skönt avbrott i vardagen. Jag hoppas vi kommer besöka Saltsjöbadet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0