Dag 2, Stavanger



Dag 2 i Stavanger och vi vaknade till en blå himmel, eller mestadels sol, en del moln envisades med att täcka solens värmande strålar från och till. Idag var det strosning i centrum som gällde. Självklart hade jag och Peggy beställt lyxtaxi in till staden, med Snäckan. Snäckan är Tronnas lilla söta båt. Så han och Kim körde glatt iväg och hämtade båten, medans jag och Peggy bara tog några steg ned till bryggan där de bor, och hoppade i båten. Vi guppade runt en tur och kollade på den magnifika utsikten, innan vi parkerade båten mitt i centrum. Vi började med att strosa i gamla stan. Så vackert. Kameran gick varm. Alla hus i vitt, med olika fina gamla dörrar och andra fina detaljer. Om vi någon gång får för oss att flytta ifrån Sverige, är Stavanger ett självklart val. Efter den fina sightseeingen var det dags för lunch. Tronna tipsade om en vegansk restaurang, då han själv är vegetarian. Här använde man bara organiska råvaror. Jag valde en rödbetssallad som var helt underbart god. Önskar det fanns en sådan restaurang hemma. Efter lunchen blev det lite shopping, jag handlade dock ingenting. Tokdyrt i Norge ju. Men titta går ju fint. Mysig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0