5 x 1000 meter



Vaknade till blå himmel och sol (!). Äntligen lite sommarkänsla. Startade denna måndag med tusingar. 5 X 1000 meter med 1 minuts ståvila. Gårdagens långpass satt kvar i benen. Lyckades skaka av mig det mesta av mjölksyran och betongbenen under den 3km långa uppjoggen. Tusingar är lika med smärta. Det skall kännas. Mjölksyran skall spruta. Farten skall hållas uppe i alla 1000 metrarna. Kroknar man mot slutet, har man hållit fel fart. Jag har alltid svårt att hitta en jämn lagom fart. Tittar på klockan och den visar 4:18, två sekunder senare 4:45. Mycket pendlande för min del. Målet är som alltid, ingen tusing över 5:00 min/km. Klockade tusingarna på 4:45, 4:37, 4:43, 4:40 och 4:52. Tjohoo, formen är tillbaka. Kändes riktigt bra idag. Kul. Min puls var inte ens uppe på max (cirka 194-196 slag/min) utan visade maxpuls på 188 slag/min på dagens pass.

Nu drar jag och älsklingen till Ystad saltsjöbad. Där skall vi koppla av, njuta av spa, få massage, promenera på stranden, strosa i Ystad centrum, äta tre rätters middag och bara njuta, njuta och njuta.


Kommentarer
Postat av: Sanne

Eller hur, så gott det teet:) Ha det så mysigt i Ystad!

2010-08-23 @ 18:17:01
URL: http://sanils.blogg.se/
Postat av: Johanna

Var har du köpt Ipodfodralet som du har på armen?

2010-08-27 @ 21:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0