Träning a la Kenyanskt



Distansträning i kenyansk stil, check. Jag startade passet med en lugn och skön jogg, i 6.00–6.30 tempo. Den takten höll jag i 7km. Därefter var det dags med stegring av farten. Mitt mål var att springa 4km, och samtliga etapper under 5.30. Resultatet blev följande, 5.21, 5.18, 5.04 och slutligen 4.57. Samtliga etapper klarade farthållningen (!). Avslutade med 1,5km nedjogg och en lååång stretch hemma på balkongen. Har varit lite dålig på det där med stretch, vilket känns rejält i min ljumske/insida lår idag. Aj.

Dagens träningspass i siffror:
Tid: 1:13:37
Distans: 12.30km
Kcal: 849
Medelpuls: 164slag/min
Maxpuls: 190slag/min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0