Skön start


Bild från i höstas.

Fördelen med att jobba kväll, är att man kan starta dagen med en joggingtur. Idag fick jag med min fina sambo på rundan också. Efter intag av allergitabletter i tre dagar samt dagens väderprognos, regn, bådade det för ett perfekt träningstillfälle för den som är allergisk. I alla mina unga år som orienterare presterade jag helt klart bäst resultat när det regnade. Så regn är liksom mitt väder. Trist innan man kommer ut, men skönt när man väl flyger fram i de blöta spåren. Blev lite utav ett intervall pass, då jag kände att jag kunde trycka på lite på farten. Blev dock snabbt trött och fick stanna till ett par gånger för att få ner min puls. Vilket passade perfekt för att vänta in Kim. På ett ställe var jag totalt slut, tappade kontrollen och vrickade foten. Gjorde ont som f-n. Men kunde lyckligt nog springa på den efter en stund igen. Blev spurtstrid mot målgång, jag vann (!), stretching och intag av massvis med god mat. Nu, jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0