Skärtorsdagen



Skärtorsdagen, och därmed inledning av påsken. 1 april, ny månad och våren är på ingång. Härligt. Påsken kommer jag alltid att minnas med lycka. Det var då jag mötte min själsfrände, Kim. Denhär påsken firar vi hela fyra fina år tillsammans. Och jag älskar honom fortfarande mer och mer för varje dag. Kärlek. Påsken kommer inte bara firas med nära och kära, utan jag kommer spendera både långfredagen och annandag påsk på jobb. Men lördag och söndag är jag ledig.

Idag har jag i alla fall varit och tränat powerplate efter all vila ifrån det otäcka virus som envisats i min kropp. Känns skönt i kroppen och träningsvärken kommer utan tvivel kännas imorgon bitti. Det har inte blivit någon löpning för min del alls denhär veckan, vilket känns riktigt trist. Så det där med att uppnå 30 km i löplängd, får starta nästa vecka. Om drygt en månad är det dags för mitt första lopp. 10 km på Helsingborgs gator. Min löparform känns långt borta och jag behöver ut och kämpa i spåren för att kunna prestera något bra. Att komma i en god löparform är inget man gör på en månad, utan det krävs flera månader för att bygga upp en bra grundkondition. Utifrån en god grundkondition kan man sedan utvecklas med hjälp utav snabba distanspass, intervaller och backintervaller. Så för min del gäller det att hålla sig frisk de kommande 6 månaderna. Det gör jag genom att stoppa i mig vitaminer, probiotika och echinaforcedroppar dagligen. Men det hjälper inte alla gånger, tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0