Skadad



Skadad. Jaha, då har man dragit på sig sin livs första idrottsskada. Sträckning/överbelastning/bristning(!?) i höger ljumske. Efter diverse surfning runt på nätet, är det vila som gäller. Vila och stretch. Ingen löpning alltså. Det kan ta alltifrån 2-8 veckor. Sjukt. J-vligt olämpligt. Mitt långpass uteblir idag. Imorgon skall jag köra ett power platepass med fokus på stretching för ljumsken. Power platen skall göra susen för ömmande muskler. Håller tummarna. Känner av ljumsken bara jag går nu. När jag vänder mig i sängen. Orsaken är troligtvis mitt hårda träningsupplägg. Men har tränat hårt tidigare med. Min kropp är van. Har fixat det innan. Men tydligen inte nu. Just nu känns allt skit. Jag har mitt första lopp om bara några veckor. Depp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0