Power plate



Efter shoppningen begav jag mig vidare mot Råå, och ett power platepass. Passade på att prata med tränaren där, som jag vet är en rutinerad maratonlöpare, angående min ljumske. Hon tyckte jag skulle stretcha ut den rejält på plattan och köra lite massage också. Att vila några dagar vore nog bra, men sen kunde jag nog börja springa lite kortare sträckor. Det är viktigt att skilja på smärta och smärta. Om det blir plågsamt, är det oerhört viktigt att avbryta träningen.

Planen var ett ben- rumpapass. Hade spanat in några nya övningar på youtube, och fy fasen vad jobbigt det var. Brukar inte svettas så mycket när jag tränar på platen, men gud, svettades massor idag. Framsida lår fick sig nog en rejäl omgång, för jag kunde knappt ta mig upp för trappan när jag var klar. Puh. Blev fem minuters stretch och några minuter massage efter benen fått sitt. Kände inte av ljumsken alls i mina benövningar, men däremot i stretchövningarna. Antar att det gjorde någon nytta då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0