Påsklöpning



Härligt påskväder. Blå himmel och sol. Kroppen känns fortfarande inte hundra, speciellt inte på mornarna. Men då min dag redan är fullbokad var förmiddagen min enda chans. Jag pratar såklart om löpning. Jag snörade på mig mina löparpjucks, satte på mig alla mina teknikprylar och begav mig ut. Underbart löparväder. Men nej. Min kropp vill fortfarande inte samarbeta. Pulsen sticker iväg, precis som sist. Jag blir så förbannad. Nu när verkligen löparmotivationen finns inom mig, så kan jag inte springa. Detta är inte sant. Det blev i alla fall en plågsam runda på nästan 7 km med en genomsnittlig hastighet på 5:50/km.

Det slog mig ute i spåret att det kanske inte är en förkylning i min kropp, utan är det möjligtvis min allergi? Hm, borde inte känna av den ännu. Men värt ett försök att preparera sig med allergitabletter. Väl hemma igen, satte jag mig på en varm och solig balkong och pustade ut. Det var i alla fall en härlig känsla.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ha ha kroppen samarbetade inte men ändå sprang du 7 km, ja ni är galna, det är ju det jag sa! ;)

Du var saknad på jobbet idag för det var SÅ sjukt mycket att göra! Hoppas du får en bra helg!

Kram

2010-04-03 @ 15:16:36
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allergin har verkligen satt igång nu så det kan det säkert vara!!

2010-04-03 @ 15:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0