Långpass



Min onda hals spökade fram och tillbaka hela gårdagen och ett rejält långpass kändes inte aktuellt, eller snarare rimligt att genomföra. För att klara av min tänkta träningsmängd, 30 km, hade jag dryga 14 km att avverka denna härliga söndag. Imorse när jag vaknade hade jag knappt någon röst, men jag hade inte ont i halsen. Efter frukost kändes det betydligt bättre. Och skam den som ger sig. Jag begav mig ut i ett lugnt och behagligt(!?) tempo och tänkte, jag kör väl så långt det går. Lite planering på rundan krävdes dock om 14 km skulle kunna avverkas. Jag tänkte ut en bra startrunda för att sedan komma in på min Skäldervikenrunda, som är dryga 8 km. Och faktiskt, det kändes riktigt bra. Jag höll ett relativt jämt tempo hela vägen och blev aldrig sådär riktigt toktrött. På hemvägen upptäckte jag att min uttänkta runda inte skulle hålla till 14 km. Visst, jag är en kämpare, men efter årets första långpass, dryga 12 km i benen. Nej, jag orkade inte hitta på någon extra runda, inte ens springa några extra varv runt husen, så dagens pass i siffror blev således,

Tid: 01:10:31
Distans: 12.51 km
Medeltempo: 05:38 min/km
Bästa tempo: 04:19 min/km
Medelpuls: 176 slag/min
Maxpuls: 188 slag/min
Kcal: 852

Jag hade gärna visat er en skärmdump från min Garmin, men min dator vägrar öppna filen till mig. Jag jobbar vidare på problemet och kan därför bara visa min träningsrunda i siffror.


Kommentarer
Postat av: Carro

Är sjukt imponerad! Bra jobbat!

Kram

2010-04-11 @ 16:23:53
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0