Grillat och sminkat



Gårdagskvällen spenderades hemma hos familjen Jörgensen. Vi bjöds på en fantastisk grillbuffé. Grillat är så gott. Älskar lukten av nygrillat kött. Haloumi ost. Färska våriga grönsaker. Vi hamnade nog allihop i någon form utav matkoma efter alla dessa läckerheter.

Ingela är sedan länge utbildad make up artist, vilket såklart måste utnyttjas. Jag fick en grundlig och professionell make up rådgivning, som resulterade i en gedigen måste-köpa-snarast inköpslista. Fick lära mig en hel del nya saker i sminkväg. Samt att sminka på ett korrekt sätt, tar evigheters tid. Men, vilken skillnad. Min sminkning på morgnarna tar nog cirka två minuter, vilket resulterar i att flera av stegen för att få till en snygg bas, uteblir. Men tid handlar väl om att prioritera (!?).

Kvällen avslutades med några katastrofala (från min sida, då) runder Buzz. Att tävla i allmänbildning tillsammans med sådana som kallar sig Jörgensen, slutar alltid med slöfockspokalen och idiotpokalen, eller vad den kallas, från min sida. Så i gårkväll lämnade jag med glädje ut vårt kära Buzz spel några dagar. Veckor. Månader. År. Med glädje. Bara jag slipper höra Felix Herngrens hånande röst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0