En bra kombination



Idag har jag tillbringat ännu en dag på jobb. Ett betydligt lugnare arbetspass dock än de dagar som varit. Idag har jag arbetat en b-tur, som det så vackert heter, vilket menas med att man är som en resurs. Man hjälper helt enkelt till vart det behövs. Men att återgå till min rubrik. En bra kombination. Regn, allergi och löpning. Ja, det är helt klart en bra kombination för en person som är pollenallergiker. När det regnar kan man äntligen andas ordentligt, för då finns det inget pollen i luften som gör att man börjar hyperventilera som tant Agda efter 500 meter. Det blev en skön löptur på 8,5 km med ett snittempo på 5.30/km. Min puls höll sig stadig och var inte i närheten av de jobbiga topparna den tidigare dummat sig på. Nu är det bara 14,5 km kvar för att uppnå veckans träningsmängd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0