Däckbyte



Gårdagens tabbe. Jag skulle byta till sommardäck. Jag hade ringt till däckstället dagen innan för att få en tid, men de hade dropp in tid på onsdagar så det var bara att rulla in. Kommer ditt. Fullt. Fick komma tillbaka en timme senare. Irriterad. Kommer tillbaka. De plockar ur alla mina otympliga däck från bagageluckan. Plockar av mina skitiga vinterdäck. Kommer ut och frågar, var har du bultarna? Bultarna. Ja, men de ligger väl bland däcken? Men icke. Bultarna låg kvar hemma i Nina och Rikards stall. F-n. Ville gå under jorden. Dumma blondin, tänkte säkert dem. På med vinterdäcken igen. In med sommardäcken i bagaget. Åkte hem, med vinterdäcken kvar på bilen. Ännu mer irriterad.

Idag är sista lagliga dagen att köra runt med vinterdäck. Bultarna är funna. Tänker Inte åka tillbaka till samma däckställe. Får kolla upp något annat. Men först bankmöte och myspromenad med Annika och Lexia och därefter mysig lunch i vårsolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0