Allergikoma



Allergikoma. Mina ögon rinner. Huvudet dunkar. Känner mig febrig och allmänt sjuk. Det råder allergikaos på löpsedlarna i Skåne, vilket jag helt missat. Allergi är därmed min förklaring till hur jag mår som jag gör. Inte konstigt jag fick ett kämpigt träningspass. Jag och min fina vän Emmi tillbringade en solig lunch på stan och traska snabbt bort till Apoteket efter hon gjort mig påmind om den rådande allergihysterin, och inhandlade allergitabletter. Fick verkligen en allergichock under lunchen i solen. Mitt ena öga fick typ spasm, jag blev superförkyld på noll tid och helt vimsig. Har aldrig känt av min allergi såhär mycket tidigare. Efter besöket på Apoteket gjorde vi några ärenden på stan och avslutade med en fika på ett nytt ställe som heter Vintage. Ett jättemysigt ställe där det serveras fika, lunch och kvällsmeny plus att de säljer en hel del vintageprylar. Ett ställe jag definitivt kommer besöka igen. Förutom allergikoma blev det en mysig eftermiddag tillsammans med Emmi. Hon bor för närvarande i Göteborg, där hon studerar till civilingenjör, och vi ses därför allt för sällan. Det var med Emmi jag tillbringade över tre månader med i Australien. En mycket fin vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0