Träningsglädje

Jag tappade liksom lusten av att träna efter jag genomfört milen i Stockholm. Tre månaders slit och dagarna innan blir man förkyld!? Genomförde loppet trots att jag inte kände mig helt hundra. De första 5 km kändes bra, men sen var det som kroppen inte ville springa mer. Varenda steg tog emot och usch vad jobbigt det var. Men i mål kom jag, men kanske inte med den tiden jag hade hoppats på. Sen var det som att jag hade fått nog av att springa. Motivationen bara försvann.

Tiden bara rusar iväg och det är på tiden att ta tag i träningsglädjen och hitta tillbaka till sin träningsform. Träning kommer nämligen att behövas då jag har satt upp (kanske alldeles för höga) träningsmål att genomföra inför vintern och våren.

Mina Träningsmål 2010
TjejVasan 30 km - 27 februari
Seedningslopp inför Göteborgsvarvet 10 km - 21 mars
Göteborgsvarvet 21 km - 22 maj

För att öka motivationen är ett bra knep att investera i nya snygga träningskläder. Så det tänker jag ta tag i till helgen. Vad som även kan öka motivationen och som jag gjorde hela sommaren i förväntan av att toppa formen inför tjejmilen, var att dokumentera alla mina träningsresultat. Resultat motiverar helt enkelt. Känslan att komma i mål (på sin träningsrunda) sekunder eller minuter snabbare än tidigare ökar lusten att vilja träna och pressa sig ännu mera nästa gång. Att få bevis på att det jobbiga intervall- eller backpasset faktiskt gav effekt. Att sätta upp mål är oxå ett bra knep på att fortsätta träna och köra jobbiga intervallpass och pressa sig själv. För vem vill springa 21 km otränad? Ja, inte jag iallafall.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad roligt att se att du har en blogg:) och flitig med träningen och allt. Det sitter väl i efter orienteringen kan jag tänka mig:) Kram Sofia

2009-10-10 @ 08:57:41
URL: http://merci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0