Första snön

Psykplaceringen är avklarad. Tre veckor kan kännas lite och absolut, det är för kort tid inom en så pass viktig del av vad man som sjuksköterska bör ha med sig. För oavsett vart man hamnar kommer man stötta på patienter med psykiskohälsa. Men jag kan ärligt säga att jag har fått med mig oerhört mycket från dessa tre veckor, mycket mer än vad jag från början trodde. Att veckorna varit så givande beror dels på bra och professionell handledning och dels av ett bra bemötande från övrig personal. Att trivas under sin praktik är a och o. Trivs du så kan du tillgodose dig kunskapen på ett bättre sätt. Du vågar ta egna initiativ. Och får ut mer av din tid på kliniken.

Idag har det varit examinationsseminarium på skolan hela dagen. Presentation av våra kreativa hälsomodeller och en massa reflektion med diskussion. Gäsp, vad en seminariedag tar på energin. Och under seminariet började det snöa. Första snön, och allas blickar vände sig ut mot snön några sekunder. Mysig känsla med snö. När man inte kör bil vill säga. Men till dess hade det såklart slutat och övergått i regn. Ovanligt. Inte alls.


Foto från Orsa som jag tog tidigare i år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0